Thursday, January 6, 2011

Aku cinta kepada Mu


Ya  Allah….siapakah dia? Yang telah Kau ciptakan untuk ku. Dan aku untuk dia. Adakah dia? Atau dia? Aku tercari-cari dan ternanti-nanti. Pertemukanlah kami dalam keadaan yang Kau berkati, Ya Allah. Jauhi kami dari hasutan syaitan dan hawa nafsu.

Ya Allah, jauhilah hati ini dari bisikan syaitan yang dilaknat. Penuhi hati ini dengan kecintaan keimanan kepadaMu, Ya Allah. Aku seorang hambaMu yang mencari cinta. Tapi tidak ku temui pada hambaMu yang lain. Sesungguhnya cinta itu milikMu yang hakiki. Tetapi aku gagal Ya Allah untuk mencintaiMu. Aku masih tercari-cari cinta hambaMu yang sementara.
Dan apa yang aku peroleh hanyalah kesakitan demi kesakitan. Kesakitan yang tidak akan aku rasakan jika aku tulus mencintaiMu, Ya Allah. Ya Allah, tunjukkan jalan ke arah cintaMu yang abadi. Biarlah hambaMu ini menikmati betapa indahnya cinta dan kasihMu, Ya Allah.

Cinta yang membawa kepada ketaatan yang tiada tolok bandingnya. Cinta kepada kehidupan yang kekal abadi di syurgawi. Cinta yang tidak perlu dipersoalkan kebahagiaannya. Cinta yang tidak perlu pengorbananan nilai material. Yang perlu hanyalah cinta di dalam hati. Khas buat kekasih sejati, yang tiada di sini tetapi sentiasa di hati. Sentiasa di bibir untuk dipuja dan dipuji, sentiasa di fikiran untuk diingati dan dirindui. Sentiasa bersama tak kira suka dan duka. Sentiasa memberikan bantuan dan pertolongan bila-bila masa. Sentiasa menujukan arah yang lurus ke jalan keimanan. Sentiasa mendengar rintihan demi rintihan kerinduan dan kedukaan. Kasih yang melimpah tetapi sering dilupakan. Dan cinta apakah itu yang begitu  merdu didengar, begitu indah dilihat? Cinta kepada Yang Maha Esa…  

No comments:

Post a Comment